2012-07-02

Zzzzuuurrrzuuurrr

Vistelsen i Temmingi stuga var underbar. Direkt vi kom fram fick jag en nostalgisk våg över mig.. Stuglukten och ljudet från forsen fick mig att tänka tillbaka i tiden.. Tiden då vi alla fyra syskon var samlade. Jag minns det med ett leende.
Elvis, Peter, Mårten och jag fiskade när vi kom fram. Efter det blev det skrik-tävling i bastun och ett dopp i den iskalla älven. 
Kvällen fortsatte med kortspel, massa prat om kärlek och uppväxt. Det slutade med att jag blev blödig och tårarna strömmade nedför mina kinder.. Himla tur att jag har en fin storebror som kan trösta. 
Peter och jag har fått uppleva mycket, både gott men mest ont, i vår uppväxt. Men jag är glad att både han och jag är lyckliga nu. Det är synd bara att det förflutna gör sig påmint ibland, jag vill ju bara glömma..

Om några dagar får Lainio besök av två smådjur, Maria och Nisse. Jag längtar tills jag får krama om min syster!! Jag kollade smhi.se och såg att de kommer hit med solsken. Behövligt!

Nu ska jag gå ner till köket, dricka en kopp kaffe och ta på mig mina fula målarkläder.. (Å så ska jag längta och tänka på en söt) 




Inga kommentarer: