2012-06-28

Paltkoma, bastu, whisky å saknad

SATANS kallt ute, jäkla isvindar som gör mig alldeles frussen och mina kinder är som nyponrosor! Men nog har jag kämpat på med måleriet, trots väderförhållandena. Brurshan stekte palt idag, gött. Öh, ja vad mer har hänt?? Ja bastu och wirre på kvällskvisten, cp skönt. Efter det kände jag mig som en nyfödd bebis. (värt att notera att jag har ingen aning om hur det känns och att jag inte duschat på en vecka......) Men varför duscha när jag kan smörja in mig i djungelolja och ta en skvätt deo?!
På lördag kommer Eveline hit, det blir sköjj. Mårten gås, Peter, Evvi å jag ska till Temmingi. Dricka wirre, öl, basta, fiska å spela lite kort. Det kanske till och med bjuds på allsång, vem vet?

Som rubriken lyder "... å saknad", så ska jag förklara.. Jag saknar en liten snigel som gör mig väldigt glad och alldeles knasig. Den 23:e juli är en dag som känns sjukt avlägsen men oj vad fint det kommer bli. *hemlighetsfull*

Bjussar på en snygg bild från midsommar. 
(bilden har http://lovisagreta.blogg.se/ tagit)

Inga kommentarer: