2012-06-22

Kall nos och frussen kropp

HU vad kallt det är i Lainio, jag saknar faktiskt sommarvärmen en aning.. Det bara blåser nordliga vindar hela tiden. Till och med när solen tittar fram är det kallt.. Det är vid sånna tillfällen jag saknar allt med Uppsala. Speciellt min babe Hanna.

Jag är iallafall pepp för idag är det ju midsommarafton. Idag ska vi äta grillade renbensspjäll och rödning. I eftermiddag drar jag till grannyn Kuoksu och härjar med Verro, Fanny, Flisan och Eliza. Det är torndedalsdisco (egentligen bara dansbandsmusik, men koolare att säga att man ska på disco). Öl, snus, vänner och midnattssol. KÄRLEK FÖR MIG!

Och så är jag pepp inför fotoutställningen! Igår natt satt jag inne i verkstan och snickrade ihop några ramar.
Idag måste jag dock jobba lite så jag får ihop några slantar.. Fast det är ju rätt så kul att skrapa och måla fönster!

Pusstja!



2 kommentarer:

Emelie sa...

Hej! Åh, fåtöljen är en gammal goding från 70-talet (tror jag) Går inte att köpa nu tyvärr... du får leta på loppis och på nätet! :)

Lovisa sa...

Tjoho! Det var kul. Örhänget har Tilda gjort, det går nog att beställa ett av henne om du vill! Själv har jag ett asfint med droppar.