2012-05-18

Lilla Lainio som är så tyst

Både idag och igår har jag försökt få pappa att äta mer och det verkar som att jag har lyckats. Idag hade han enorm aptit. Fyra hela matmål! Det är inte illa pinkat. Vi har ätit skagenmackor, potatismos- och älgspjäll, färsk torsk och druckit massa mjölk. (Dock är det ju inte jag som ska gå upp i vikt...hmmm..)
Vädret är dock inte det bästa, regnat bara öser ner och snön ligger fortfarande kvar på backen. Imorgon hoppas vi på sol så jag kan ta pappa med ut på en promenad. Frisk luft och solsken är nyttigt för kropp och själ. Det känns jättekonstigt att det är midnattssol när det är snö och rusk ute.. Men jag kan bara njuuuuta - för midnattssolen är det bästa jag vet! 


Det är så himla skönt att vara hemma. Även om jag ibland får paniklängta efter Uppsala och mina tussar, Fanny & Verro & Hanna. Idag blev jag jätteglad när jag fick en samtal på telen av Hanna, bästavän!!!

Och en sak till, skolavslutningen närmar sig med stormsteg och efter det är det helg... Den 25:e får jag besök av  en mycket, mycket fin A (!) Som jag längtat.. 



Inga kommentarer: