2012-01-18

Fuck you UL!

Igår köpte jag äntligen ett busskort. Innan det betalade jag alltid med smsbiljett och jävlar vad dyrt det blev i längden. Så idag skulle jag använda kortet för första gången och jag hade ingen aning om vad som skulle ske när jag var påväg till bussen.
Nåväl, jag står och väntar på att bussen ska komma och det första som händer är att den åker förbi mig i en väldans fart. Den var proppfull med människor, likt sillar i en sillask. Jag svär för mig själv och ringer genast till UL kundservice och skäller ut dem, fick svaret "Det finns inga extrabussar" JO TJENA, jag bor fucking bredvid bussgaraget och där finns det minsann bussar i mängder!!!!!! Jag lägger på och väntar tålmodigt på den andra bussen som INTE kom i tid.
En tant och jag börjar samtala, vilket visade sig vara en väldigt snäll och envis tant. Vi pratade om allt mellan himmel och jord tills bussen äntligen kom. Meeeen gissa vad?! Den bussen var också packad med sillar. Den söta lilla tanten med rullatorn bankade på rutan och hötte med näven mot busschauffören tills han öppnade dörrarna och vi fick gå på.

Detta kunde ha förstört min dag om inte tanten och jag blev kompisar! Jag älskar tanter!

Inga kommentarer: